Voih, minä sitten niin pidän Darren Shaneista. Olen lukenut kaikki tähän mennessä suomennetut osat, myös Pimeyden ennustukset. Kaksi ekaa osaa, Friikkisirkuksen ja Vampyyrinoppipojan olen hommannut itselleni pokkariversioina. Parasta kirjaa sarjasta en osaa sanoa, kaikki ovat omalla tavallaan huippuja. Lukisin kirjat ilman muuta enkuksi vaikkei kielipääni mikään huippu olekkaan, mutta ongelma on siinä ettei niitä kyseisiä kirjoja saa kirjastoista enkä ole niihin missään kirjakaupoissa törmännyt, eikä äiti anna ostaa enkunkielisiä kirjoja. Lempihahmoni on ehdottomasti ja aina ikuisesti Larten Crepsley. Darrenista tykkään myös muttei mikään voita Crepsleytä. Darren Shaneissa on jotain ihanan sykähdyttävää, vaikkeivät ne nyt niin hirveän monijuonisia tai paksuja olekkaan. Kuten kaikista, myös Darren Shaneista löytyy jotain negatiivista. Ainut huono juttu, minkä Darren Shaneihin keksin on Crepsleyn kuolema, yhyy

Tietääkseni Crepsley kuolee yhdeksännessä kirjassa. Tämä tuntuu tavallaan epäreilulta, sillä minusta kaikissa hyvissä kirjoissa juuri parhaat hahmot kuolevat, ja vaikka se on tietenkin tärkeää juonen kannalta, niin silti..Tajusin vasta pieni aika sitten yhden sellaisen asian, mikä on minua jäänyt hieman mietittymään. Nimittäin se, etteivät Darren Shanin vampyyrit tunnu tuntevan kovinkaan suurta himoa. Toisin kuin esim. Anne Ricen Veren vangeissa tai vaikka Houkutuksessa. Koska minusta näet tuntuu, että kaikissa vampyyrikirjoissa mitä olen lukenut, vampyyri(t) tuntevat edes pientä himoitsemista verta kohtaan. Mutta voihan olla, että koska kunnon vampyyrit ottavat vain hiukan sieltä täältä, he eivät ehkä tunne sitä himoa. Ajattelen sen niin, että Vampaanesit sitä vastoin tuntevat sen himon. Muttei se toisaalta haittakaan. Ehdottoman upea sarja, jonka lukemista suosittelen ehdottomasti kaikille

Niin ja sitten tuosta elokuvasta vielä. Olin kyllä kuullut huhuja siitä, että Darren Shaneista tehdään elokuva, mutta kun aihe sitten nousi eräällä sivulla uudelleen pintaan, katsoin ihan huvikseni netistä että minkälainen elokuva on tulossa. Kun näin näyttelijät, pöyristyin todella paljon. Crepsleyn näyttelijä oli minusta aivan kauhea

Toivottavasti saavat maskeerattua tyypin tarpeeks hyvin!