Musta Helmi
09.09.10 - klo:16:16 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Darren Shan  (Luettu 2477 kertaa)
Gwendoly
Maakrapu
*

http://gwendoly.deviantart.com/

Profiili
« Vastaus #15 : 07.10.08 - klo:22:42 »

Hmmh.. tosi tylsä juttu jos se ei tule Suomeen.. :< Ainakin se on tulossa Ruotsiin noihin aikoihin mitkä ilmoitin edellisessä viestissä. Tai siis luultavasti.grin Luin sen tältä Englannin kieliseltä DS fanisivustolta, jossa näkyy muidenkin maiden saapumisaikoja: http://shansaga.piczo.com/themovie?cr=5 Ensimmäisenä siinä on aivan ensimmäinen julkaistu kuva tästä elokuvasta ja alaspäin selattaessa siinä näkyy näyttelijöitä. Ihan sivun lopussa on pieni taulukko, jossa näkyy, koska tämä elokuva tulee joihinkin maihin.

//EDIT: Lähetin Tammelle asiakaspalautetta ja kysyin missä seitsemäs kirja viipyy. He vastasivat, että se suomennetaan 2009 vuodeksi. Enempää en tiedä. Wink
« Viimeksi muokattu: 05.11.08 - klo:19:10 kirjoittanut Gwendoly » tallennettu
limón
Merimies
**

Profiili
« Vastaus #16 : 05.11.08 - klo:21:25 »

Ai kiva. Cheesy Joo, itsekin olen kuullut, että ensi vuonna tulisi seiska suomeksi. Katsotaan nyt sitten, missä välissä. Tuon seiskakirjan, Hunters of the Duskin, olen jo lukenut englanniksi, mutta aina jää niitä kohtia joista ei ihan kaikkea ymmärrä, joten kiva juttu saada lukea omallakin äidinkielellä sitä.

Olettekos muuten Darrenista tehtyä mangaa lukeneet? Sitä on tähän mennessä ilmestynyt vain japaniksi, mutta netistä voi ladata laadukasta fanikäännöstä englanniksi. Sitä käännöstä ei valitettavasti ole kuin Friikkisirkus ja ihan kakkoskirjan alku. Mutta joskus ensi vuonna siitä pitäisi ilmestyä ihan virallinen käännös englanniksi, ties vaikka joku jaksaisi suomentaakin?
No, todella helppoa tuo englanniksi lukeminenkin on, tuo sarjakuva on sen verran helppoa kieltä.
tallennettu

This is who I am
Escapist, paradise seeker

Vuoden 2008 Juniori, Kaivattu & Kummallisin lausahdus
Gwendoly
Maakrapu
*

Profiili
« Vastaus #17 : 08.11.08 - klo:16:29 »

Ooh, olen. Ja se on ihana. cheesy Ja niinkuin jo sanoitkin limón, se on todella helppoa luettavaa. Varsinkin jos on lukenut sen kirjan niin ei siinä tarvitse kuin katsoa kuvia ja ymmärtää mitä tapahtuu. Se on niin mainiosti piirretty. n__n Harmittaa vaan, kun sitä on käännetty englanniksi niin vähän. :< Mutta tietty olisi vaan parempi, että se käännettäisiin suomeksi. wink Miksi japanilaisten pitää aina keksiä/ehtiä ensin? Cheesy (Mutta en kyllä sanoisi, että siitä tulisi jonkun suomalaisen piirtämänä parempi. Anteeksi.)
tallennettu
limón
Merimies
**

Profiili
« Vastaus #18 : 30.11.08 - klo:02:09 »

Nyt on jo tarkempaa tietoa seiskakirjan suomennoksesta: http://fi.risingshadow.net/?option=com_library&Itemid=67&action=book&book_id=5552
Pimeyden ennustukset ilmestyy siis Risingshadowin mukaan 27.2.09, toivottavasti pitää paikkansa toisin kuin viime vuonna, kun Vampyyriprinssin julkaisupäivä heitti vähäsen.
tallennettu

This is who I am
Escapist, paradise seeker

Vuoden 2008 Juniori, Kaivattu & Kummallisin lausahdus
Gwendoly
Maakrapu
*

Profiili
« Vastaus #19 : 08.12.08 - klo:17:46 »

Olen tässä joku aika sitten kysynyt taas Tammelta vähän tietoa, niin vastasivat, että tuo Pimeyden ennustukset tulisi kauppoihin 24.2.09. Kolme päivää eroa, mutta jospa se on sitten siinä välissä.  cheesy
tallennettu
Phoenix
Maakrapu
*

Profiili
« Vastaus #20 : 07.03.09 - klo:13:02 »

Voih, minä sitten niin pidän Darren Shaneista. Olen lukenut kaikki tähän mennessä suomennetut osat, myös Pimeyden ennustukset. Kaksi ekaa osaa, Friikkisirkuksen ja Vampyyrinoppipojan olen hommannut itselleni pokkariversioina. Parasta kirjaa sarjasta en osaa sanoa, kaikki ovat omalla tavallaan huippuja. Lukisin kirjat ilman muuta enkuksi vaikkei kielipääni mikään huippu olekkaan, mutta ongelma on siinä ettei niitä kyseisiä kirjoja saa kirjastoista enkä ole niihin missään kirjakaupoissa törmännyt, eikä äiti anna ostaa enkunkielisiä kirjoja. Lempihahmoni on ehdottomasti ja aina ikuisesti Larten Crepsley. Darrenista tykkään myös muttei mikään voita Crepsleytä. Darren Shaneissa on jotain ihanan sykähdyttävää, vaikkeivät ne nyt niin hirveän monijuonisia tai paksuja olekkaan. Kuten kaikista, myös Darren Shaneista löytyy jotain negatiivista. Ainut huono juttu, minkä Darren Shaneihin keksin on Crepsleyn kuolema, yhyy cry Tietääkseni Crepsley kuolee yhdeksännessä kirjassa. Tämä tuntuu tavallaan epäreilulta, sillä minusta kaikissa hyvissä kirjoissa juuri parhaat hahmot kuolevat, ja vaikka se on tietenkin tärkeää juonen kannalta, niin silti..Tajusin vasta pieni aika sitten yhden sellaisen asian, mikä on minua jäänyt hieman mietittymään. Nimittäin se, etteivät Darren Shanin vampyyrit tunnu tuntevan kovinkaan suurta himoa. Toisin kuin esim. Anne Ricen Veren vangeissa tai vaikka Houkutuksessa. Koska minusta näet tuntuu, että kaikissa vampyyrikirjoissa mitä olen lukenut, vampyyri(t) tuntevat edes pientä himoitsemista verta kohtaan. Mutta voihan olla, että koska kunnon vampyyrit ottavat vain hiukan sieltä täältä, he eivät ehkä tunne sitä himoa. Ajattelen sen niin, että Vampaanesit sitä vastoin tuntevat sen himon. Muttei se toisaalta haittakaan. Ehdottoman upea sarja, jonka lukemista suosittelen ehdottomasti kaikille cool Niin ja sitten tuosta elokuvasta vielä. Olin kyllä kuullut huhuja siitä, että Darren Shaneista tehdään elokuva, mutta kun aihe sitten nousi eräällä sivulla uudelleen pintaan, katsoin ihan huvikseni netistä että minkälainen elokuva on tulossa. Kun näin näyttelijät, pöyristyin todella paljon. Crepsleyn näyttelijä oli minusta aivan kauhea shocked Toivottavasti saavat maskeerattua tyypin tarpeeks hyvin!
tallennettu

~*~ Audentes fortuna iuvat ~ Onni suosii rohkeaa ~*~
Pirate_91
Maakrapu
*

Profiili
« Vastaus #21 : 08.02.10 - klo:18:01 »

Mie rakastan Darren Shan-kirjoja! ♥ Löysin sarjan sattumalta, kun luin tossa viime vuoden lopussa Kuoleman Koetukset kirjan ja huomasin sen olevan viides nii menin ettii neljä ekaa ja  PAM! :'3 Niissä on jokin mistä mä tykkään suuresti.  smiley En kyllä tiedä mikä, ja oon nyt kasi kirjaan saakka lukenut ne. ♥
Harmi kyllä jos se leffa ei tuu Suomeen saakka. :'<
tallennettu

Lost son of Sam ♥ â
kilpikonna
Maakrapu
*

Profiili
« Vastaus #22 : 19.03.10 - klo:15:19 »

Heippalis,¨
Mun mielestä on suomennettu noiden kuuden jälkeen jo Pimeyden Ennustukset, Yön liittolaiset ja Taistelu Aamunkoitteessa.!

Kannaattaa hakea kirjastosta!
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!